Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP: geen verbetering reclamemarkt 2002

WPP waarschuwt dat de advertentiebudgetten wereldwijd nog verder afnemen. Sir Martin Sorrell, ceo van WPP, schat dat de budgetten nog eens…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wel denkt Sorrell dat bestedingen in direct mail, marktonderzoek en branding dit jaar met 3 procent zullen stijgen, maar dat zal het geheel niet redden. Mogelijk is het resultaat aan het einde van het jaar ‘iets beter’, zegt hij in de Financial Times. WPP meldde deze week een winstgroei van 12 procent voor belastingen, naar 411 miljoen pond. Dit resultaat wordt negatief beïnvloed door de afschrijvingen van investeringen in technologie. Winst per aandeel viel van 29,3 naar 24,6 pond. Sorrell noemt 2001 een ‘brutal year’ voor de reclamemarkt, waarin de public-relationstak het hardst werd getroffen (winstdaling -6,7 procent). Advertising en mediabudgetten bleven gelijk.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in