Overslaan en naar de inhoud gaan

Winy Maas en Hans Schröder winnen Marketing Award Rotterdam

De winnaars stonden aan de wieg van de Markthal Rotterdam, 'het nieuwe icoon van de stad'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Architect Winy Maas en Hans Schröder, oud partner van projectontwikkelaar Provast hebben dinsdagavond de 14e Marketing Award Rotterdam gewonnen voor de . De award werd door burgemeester Aboutaleb uitgereikt tijdens de Rotterdam Nieuwjaarsreceptie in de Laurenskerk. De jury koos unaniem voor Winy Maas en Hans Schröder die ‘aan de wieg hebben gestaan van dit  nieuwe icoon’ van de stad. De Marketing Award Rotterdam wordt sinds 2001 jaarlijks uitgereikt aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad.

related partner content for mobile comes here

Must-see
De jury oordeelde als volgt: &;Met de komst van de Markthal Rotterdam is in het hart van de stad iets unieks gerealiseerd. In korte tijd is dit gebouw een absolute "must-see" geworden. De Markthal trok alleen al in de eerste weken 1 miljoen bezoekers. In binnen- en buitenlandse media zijn inmiddels honderden – veelal – positieve publicaties over de Markthal verschenen. Het project waarvan beide heren het boegbeeld zijn, versterkt bovendien het imago van Rotterdam als stad van vernieuwende architectuur. Daarmee heeft de Markthal Rotterdam een grote bijdrage geleverd aan het verder versterken van het imago en het merk Rotterdam.&;

Vastberaden
De jury van de Marketing Award Rotterdam (voorheen Rotterdam Marketing Award) heeft bovendien grote bewondering voor de vastberadenheid en gedrevenheid van beide winnaars: &;Zij hebben, ieder vanuit hun specifieke expertise, samen met een team van creatievelingen, gezorgd voor een belangrijke stedelijke transformatie. Dat vraagt om een lange adem, een combinatie van creativiteit en zakelijk inzicht, en een passie voor Rotterdam.&;

Over Markthal Rotterdam
Markthal Rotterdam werd op 1 oktober 2014 officieel geopend. De Markthal is de eerste overdekte versmarkt in Nederland, geïnspireerd op versmarkten in Stockholm, Barcelona en Valencia. Het dak van de Markthal wordt gevormd door een boog waarin zich 228 appartementen bevinden. Aan de binnengevel van de boog bevindt zich het kunstwerk, Hoorn des Overvloeds, ontworpen door Arno Coenen en Iris Roskam.  Met een oppervlakte van  11.000 m² is dit het grootste kunstwerk van Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in