Overslaan en naar de inhoud gaan

Wegterende displays in de magazijnen

Point-of-purchase-materiaal biedt de fabrikant en retailer de laatste mogelijkheid de klant dat beslissende zetje te geven. Jammer alleen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dat is ongelooflijk maar waar, zo blijkt uit onderzoek van de Britse POPIA, de club die zich beijvert voor displays op het punt van verkoop. Weliswaar haalt 90% van alle geproduceerde p.o.p.-materiaal de juiste winkel (waar blijft dan die overige 10%?), maar vervolgens blijft ruim 30% daarvan in de magazijnen achter.

related partner content for mobile comes here

Oorzaken: de winkelchef heeft geen tijd om het ding op te zetten (drie minuten hiervoor is echt het maximum, wil een gouden regel), heeft vaak geen zin (druk, druk, druk) om met zo’n display te staan hannesen, of is simpelweg niet goed op de hoogte gesteld, een communicatieprobleem dat vooral optreedt bij de hele grote retailketens.

Maar fabrikanten moeten ook de hand in eigen boezem steken. Ze zijn niet altijd even handig in het produceren van dat p.o.p.-materiaal. Gebruiken ze bijvoorbeeld karton, dat snel slijt en er dan niet meer uitziet. Wordt de display niet gebruikt, dan zijn de kosten voor de fabrikant uiteraard hoog: hij maakt niet alleen kosten betreffende de aanmaak van de displays, maar ook mist hij de extra inkomsten die de display-actie had moeten opbrengen.

Bron: marketing week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in