Wegterende displays in de magazijnen
En dat is ongelooflijk maar waar, zo blijkt uit onderzoek van de Britse POPIA, de club die zich beijvert voor displays op het punt van verkoop. Weliswaar haalt 90% van alle geproduceerde p.o.p.-materiaal de juiste winkel (waar blijft dan die overige 10%?), maar vervolgens blijft ruim 30% daarvan in de magazijnen achter.
Oorzaken: de winkelchef heeft geen tijd om het ding op te zetten (drie minuten hiervoor is echt het maximum, wil een gouden regel), heeft vaak geen zin (druk, druk, druk) om met zo’n display te staan hannesen, of is simpelweg niet goed op de hoogte gesteld, een communicatieprobleem dat vooral optreedt bij de hele grote retailketens.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaMaar fabrikanten moeten ook de hand in eigen boezem steken. Ze zijn niet altijd even handig in het produceren van dat p.o.p.-materiaal. Gebruiken ze bijvoorbeeld karton, dat snel slijt en er dan niet meer uitziet. Wordt de display niet gebruikt, dan zijn de kosten voor de fabrikant uiteraard hoog: hij maakt niet alleen kosten betreffende de aanmaak van de displays, maar ook mist hij de extra inkomsten die de display-actie had moeten opbrengen.
Bron: marketing week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid