Wedstrijd: wie poetst het imago van Nederland op?


De winnaar krijgt een productiebudget van maximaal € 500.000 om het beste idee uit te voeren. Nederland heeft veel te bieden, maar stelt zich in het buitenland vaak te bescheiden op.Ten onrechte, vinden het Innovatieplatform en het ministerie van Economische Zaken. Een nieuwe impuls aan de Holland Branding moet daar verandering in brengen.
Een jury zal alle ideeën en concepten beoordelen op creativiteit, onderscheidend vermogen en uitvoerbaarheid. Top designer Marcel Wanders is juryvoorzitter. De jury bestaat verder uit Jan Poelman, senior vice-president Philips Lighting BV, Agnes Willenborg, managing director van Media Catalyst, Simon Anholt, internationaal adviseur en specialist nationbranding, Marlies Dekkers, top ontwerpster en directeur van MD design & communication BV, Ernst Veen, directeur van St. Nieuwe Kerk en directeur van de Hermitage Amsterdam en Bart Stomphorst, Sandd-pionier en directeur.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp 3 december 2008 worden de vijf finalisten bekend gemaakt in de Van Nelle fabriek tijdens het jaarlijkse innovatie-event van het Innovatieplatform. De finalisten krijgen vervolgens een paar maanden de tijd om hun voorstellen uit te werken voor een zinderende finale in het voorjaar van 2009. De productie van het winnende voorstel vindt in 2009 plaats.
De Paint the World Orange contest is onderdeel van de veranderagenda 'Nederland in de wereld, connecting global ambitions' en past in het Holland Brandingbeleid van het ministerie van Economische Zaken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid