Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat kunnen gewone merken leren van luxemerken?

De aantrekkingskracht van luxemerken zit voor de consument natuurlijk met name in de kwaliteit en exclusiviteit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die twee eigenschappen kunnen alleen maar gegarandeerd blijven door een grote mate van perfectie, discipline en zorgvuldigheid op alle mogelijke terreinen: naam, vormgeving, productie, communicatie, distributie en logistiek, gedrag en uitstraling van winkels en verkooppersoneel et cetera. Maar het succes van een premiumbrand heeft nog meer ingrediënten:

related partner content for mobile comes here
  • trots: luxemerken zijn trots op hun herkomst, een ijzersterk pluspunt in de geglobaliseerde markt
  • stabiliteit: luxemerken blijven altijd trouw aan zichzelf en kennen hun eigen dynamiek en innovatieritme
  • begrenzing: hoe scherper de grenzen, hoe groter de aantrekkingskracht op de consument
  • toekomstbewustzijn: luxemerken zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om producten verder te ontwikkelen, maar wel binnen de strikte eigen kwaliteits- en prestatienormen.

bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in