Wat kunnen gewone merken leren van luxemerken?
De aantrekkingskracht van luxemerken zit voor de consument natuurlijk met name in de kwaliteit en exclusiviteit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Die twee eigenschappen kunnen alleen maar gegarandeerd blijven door een grote mate van perfectie, discipline en zorgvuldigheid op alle mogelijke terreinen: naam, vormgeving, productie, communicatie, distributie en logistiek, gedrag en uitstraling van winkels en verkooppersoneel et cetera. Maar het succes van een premiumbrand heeft nog meer ingrediënten:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- trots: luxemerken zijn trots op hun herkomst, een ijzersterk pluspunt in de geglobaliseerde markt
- stabiliteit: luxemerken blijven altijd trouw aan zichzelf en kennen hun eigen dynamiek en innovatieritme
- begrenzing: hoe scherper de grenzen, hoe groter de aantrekkingskracht op de consument
- toekomstbewustzijn: luxemerken zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om producten verder te ontwikkelen, maar wel binnen de strikte eigen kwaliteits- en prestatienormen.
bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid