Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet per mobiele telefoonklant daalt verder

Mobiele operatoren zullen zeker tot 2010 moeten rekening blijven houden met een dalende omzet per gebruiker. Daarna kan het weer beter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

analyseerde de ontwikkelingen in de mobiele telecommarkt na de komst van mobiel internet. Men verwachtte na de intrede van mobiel internet dat de gemiddelde omzet per gsm-gebruiker de hoogte zou ingaan. Dat is echter niet het geval. Verwachte ontwikkeling is dat de omzet wel zal stijgen, maar veel later dan voorzien en nauwelijks genoeg om de terugval in de voice-inkomsten te compenseren.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast gaan de eindgebruikerstarieven verder naar beneden, terwijl er niet veel gsm-gebruikers meer bijkomen en de bestaande gebruikers niet noemenswaardig meer telefoneren. De omzetdaling zou volgens Analysys gestopt kunnen worden als de mobiele operatoren succesvoller zouden worden in het afsnoepen van vaste telefonie.

De 10 procent stijging in de gemiddelde omzet per gebruiker (ARPU) die Analysys verwacht tussen 2006 en 2012 zal vooral vanaf 2010 optreden en zal vooral te danken zijn aan het stijgende mobiele internetgebruik en aan een langzame groei van de tweede sim-kaart per gebruiker.

Bron: 6minutes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in