Overslaan en naar de inhoud gaan

Wantrouwen jegens duurzame claims van merken groeit

Maar of dat komt door meer ‘sustainability washing’ of door een toenemende kritische grondhouding van consumenten, is niet duidelijk.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De scepsis jegens duurzame claims van bedrijven en merken is groeiende. Vorig jaar zei 39 procent van de mensen duurzame claims van merken met een korrel zout te nemen, dit jaar is dat 43 procent. Opmerkelijk, omdat het wantrouwen enkele jaren daarvoor dalende was. Dat blijkt uit het marktonderzoek Dossier Duurzaam, dat jaarlijks wordt uitgevoerd door b-open en GfK.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in