Overslaan en naar de inhoud gaan

Red Band wint prijs voor de meest onnodige voedselverpakking

De per stuk verpakte winegums kregen ruim 15 duizend stemmen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Snoepmerk Red Band wint de Mispakselverkiezing van Greenpeace. Met deze verkiezing wil het goede doel aandacht vragen voor het vele plastic waarmee voedsel wordt verpakt.

related partner content for mobile comes here

De snoepjes van Red Band zijn verkozen tot de meest onzinnige voedselverpakking. Meike Rijksen, campagneleider plastic bij Greenpeace, over de uitslag: ‘Het was vanaf dag één van de verkiezing duidelijk dat Red Band zou winnen. De stemmen liepen snel op en het bleek ook uit reacties als "te gek voor woorden" en "deze spant wel de kroon".’

Verpakte winterpeen

Op nummer twee eindigde de in folie verpakte winterpeen van Albert Heijn. En op de derde plaatst staan de avocado’s in bakjes en zakjes van Jumbo. 

Complimenten 
Red Band laat naar aanleiding van de verkiezing weten dat zij hun verpakkingen gaan aanpassen. Verder wil het snoepbedrijf in gesprek met Greenpeace over hun verpakkingenbeleid. Rijksen over deze reactie: ‘Complimenten voor Red Band. We hopen dat ze dit doortrekken naar de rest van hun assortiment en een voorbeeld worden voor andere producenten en supermarkten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in