Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarde van PR stijgt door internet, ? of !

Lees de laatste tijd steeds meer berichten over de rol van PR versus het internet. Tendens in Nederland is kritisch zoals in artikelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lees de laatste tijd steeds meer berichten over de rol van PR versus het internet. Tendens in Nederland is kritisch zoals in artikelen en . Amerikanen pakken het, zoals wij van ze gewend zijn, een stuk positiever op:

related partner content for mobile comes here

Zelf ga ik veel meer mee met het positieve beeld. Internet is geen vervelende/ lastige ontwikkeling voor PR professionals, maar geeft extra kansen. Belang van PR neemt dus wat mij betreft alleen maar toe.

De vraag komt dan gelijk op, of je die waarde ook hard kan maken? "Rumour around the brand" is altijd lastig in een waarde te vatten. PR professionals hebben altijd getracht het resultaat van hun activiteiten kwantificeerbaar te maken. Dat gebeurt traditioneel door het bijhouden van media aandacht en daar een factor op te berekenen. Immers redactionele exposure heeft meer effect dan puur commerciele communicatie. Vaak heb je het dan over advertentionele waarde (het aantal mm/ pagina's/ seconden/ ruimte op site x commercieel tarief platform) en de redactionele waarde (advertentionele waarde x de factor).

Steeds meer wordt duidelijk, dat er een derde waarde van PR begint te ontstaan. En die is ook te meten. Dat is namelijk de score in search, voor velen met name hun ranking in Google. De online exposure die PR en persaandacht opleveren levert niet alleen commerciele of redactionele aandacht, maar kan ook leiden naar betere posities in search. Goede / positieve PR zorgt ervoor dat het betreffende merk uit objectieve bronnen goed in beeld komt. Zoekt een potentiele klant eerst online zal de waarde van die positieve PR veel meer waarde toevoegen in het aankoopproces dan alleen offline.

Mijn stelling is dus: internet maakt PR alleen maar belangrijker. Of preek ik nu voor eigen parochie?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in