Uitgeverijen verliezen onnodig abonnees
Dit bedrijf heeft onder 200 bedrijven in 13 branches een benchmarkonderzoek uitgevoerd naar hoe bedrijven omgaan met opzeggers. In de komende nummers van het Tijdschrift voor Marketing wordt telkens een andere branche in de Opzegbarometer uitgelicht. Eerst komen de uitgeverijen aan bod.
De praktijk leert dat uitgevers voor het op peil houden van de HOI-cijfers, steeds vaker promotioneel werven. Dit heeft grote gevolgen voor de kwaliteit van nieuwe abonnees. Premiums met een commerciële waarde die de waarde van een jaarlidmaatschap overstijgen, zijn eerder regel dan uitzondering. Daardoor ontstaat een spiraal waarin agressieve werving steeds belangrijker lijkt te worden en tegelijkertijd steeds minder loyale abonnees, ‘premiejagers’, aangetrokken worden. Het doorbreken van de spiraal kan gerealiseerd worden door te kiezen voor meer nadruk op behoud.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaHet uitgebreide onderzoek kunt u teruglezen in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid