Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitgeverijen verliezen onnodig abonnees

Uitgevers van tijdschriften laten abonnees in grote getale weglopen. Creditcardmaatschappijen daarentegen slagen erin de meeste klanten te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit bedrijf heeft onder 200 bedrijven in 13 branches een benchmarkonderzoek uitgevoerd naar hoe bedrijven omgaan met opzeggers. In de komende nummers van het Tijdschrift voor Marketing wordt telkens een andere branche in de Opzegbarometer uitgelicht. Eerst komen de uitgeverijen aan bod.

related partner content for mobile comes here

De praktijk leert dat uitgevers voor het op peil houden van de HOI-cijfers, steeds vaker promotioneel werven. Dit heeft grote gevolgen voor de kwaliteit van nieuwe abonnees. Premiums met een commerciële waarde die de waarde van een jaarlidmaatschap overstijgen, zijn eerder regel dan uitzondering. Daardoor ontstaat een spiraal waarin agressieve werving steeds belangrijker lijkt te worden en tegelijkertijd steeds minder loyale abonnees, ‘premiejagers’, aangetrokken worden. Het doorbreken van de spiraal kan gerealiseerd worden door te kiezen voor meer nadruk op behoud.

Het uitgebreide onderzoek kunt u teruglezen in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in