Vrouwen willen menselijke merken


Marketing voor vrouwen kent zes basisregels, waarvan de laatste de belangrijkste is:
1. Verklein de focus. Kies een afgebakende doelgroep.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS2. Ken de consument en zie haar als mens.
3. Bouw consumentenfeedback in door gesprekken en interactie met de doelgroep.
4. Besteed aandacht aan de context waarbinnen je merk of product wordt gebruikt.
5. Definieer je product of merk zó dat het precies het juiste is voor een kerngroep van toegewijde gebruikers.
6. Wees authentiek! Zorg voor een ‘menselijk merk’ door niet alleen de sterke maar ook de zwakkere kanten van je merk te tonen. Gebruik foto’s en beelden van werknemers van je bedrijf of gebruikers van het product, laat hen hun verhaal vertellen en wees niet bang om de groeistuipen van je bedrijf te laten zien. Ga samenwerkingsverbanden aan met goede doelen die vrouwen aanspreken, en denk eens na over downsizing in plaats van alsmaar groter te willen groeien.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid