Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen willen menselijke merken

Waarom slagen zo veel merken er maar niet in vrouwen te bereiken? Omdat ze de regels van ‘menselijke marketing’ niet in acht nemen!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing voor vrouwen kent zes basisregels, waarvan de laatste de belangrijkste is:

related partner content for mobile comes here

1. Verklein de focus. Kies een afgebakende doelgroep.

2. Ken de consument en zie haar als mens.

3. Bouw consumentenfeedback in door gesprekken en interactie met de doelgroep.

4. Besteed aandacht aan de context waarbinnen je merk of product wordt gebruikt.

5. Definieer je product of merk zó dat het precies het juiste is voor een kerngroep van toegewijde gebruikers.

6. Wees authentiek! Zorg voor een ‘menselijk merk’ door niet alleen de sterke maar ook de zwakkere kanten van je merk te tonen. Gebruik foto’s en beelden van werknemers van je bedrijf of gebruikers van het product, laat hen hun verhaal vertellen en wees niet bang om de groeistuipen van je bedrijf te laten zien. Ga samenwerkingsverbanden aan met goede doelen die vrouwen aanspreken, en denk eens na over downsizing in plaats van alsmaar groter te willen groeien.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in