Overslaan en naar de inhoud gaan

Vooraankondiging werkt

Ook bij online marktonderzoek geldt de belangrijke vraag hoe je de respons kunt maximaliseren. Dat kan zowel met een vooraankondiging per…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een zeer lage respons, het is een van de grote problemen waar marktonderzoekers al jaren mee te kampen hebben. De Duitse onderzoekers Zerr en Schneider deden onderzoek naar mogelijke instrumenten om de respons bij online marktonderzoek te verhogen.
Ze testten zowel het effect van een vooraankondiging per post, als een vooraankondiging per e-mail. En kijk, beide instrumenten zorgden voor een verhoging van de online respons van de respondenten, met circa 30%. Een vooraankondiging per e-mail scoorde nog iets hoger dan per post. Daar staat tegenover dat de postale vooraankondiging de kwaliteit van de structuur van de steekproef verbeterde, aldus de onderzoekers. O ja, e-mail heeft nóg een voordeel, het is sneller, goedkoper en dus efficiënter dan de traditionele post. Maar dat wisten we al.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Planung & Analyse<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in