Vooraankondiging werkt
Een zeer lage respons, het is een van de grote problemen waar marktonderzoekers al jaren mee te kampen hebben. De Duitse onderzoekers Zerr en Schneider deden onderzoek naar mogelijke instrumenten om de respons bij online marktonderzoek te verhogen.
Ze testten zowel het effect van een vooraankondiging per post, als een vooraankondiging per e-mail. En kijk, beide instrumenten zorgden voor een verhoging van de online respons van de respondenten, met circa 30%. Een vooraankondiging per e-mail scoorde nog iets hoger dan per post. Daar staat tegenover dat de postale vooraankondiging de kwaliteit van de structuur van de steekproef verbeterde, aldus de onderzoekers. O ja, e-mail heeft nóg een voordeel, het is sneller, goedkoper en dus efficiënter dan de traditionele post. Maar dat wisten we al.
<#FONT SIZE=1>Bron: Planung & Analyse<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid