Overslaan en naar de inhoud gaan

Verwende keizertjes

Het in 1980 uitgevaardigde Chinese beleid van ‘een kind per gezin’ heeft een verwende, egocentrische ik-generatie opgeleverd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kleine keizertjes worden ze genoemd, de enig-kinderen die opgroei(d)en in welvaart, tussen ouders en (in-wonende) grootouders die hen beschermen, adoreren en alles geven. De keerzijde van alle verwennerij is een hoge prestatiedruk: de keizertjes moeten immers voldoen aan verwachtingen van de hele familie en zijn bovendien, vanwege het gebrekkige Chinese pensioensysteem, verantwoordelijk voor hun ouder wordende (groot)ouders. Het consumerende deel van deze ik-generatie van 100 miljoen enig-kinderen is bijzonder in-teressant voor marketeers: goed geïnformeerd, kosmopolitisch, vol zelfvertrouwen, bereid nieuwe dingen te proberen en… koopkrachtig.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in