Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever overweegt verhoging sponsoringuitgaven

Unilever denkt erover om de jaarlijkse uitgaven aan communicatie met consumenten te verhogen tot een totaal van ruim €4 miljard.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Michael Brockbank, Vice President Brand Communication, staan Unilever’s marketingmedewerkers en hun bureaus enigszins wantrouwend tegenover sponsoring, hoewel er in het verleden zeer succesvolle sponsoringcampagnes zijn geweest, zoals de Flora London Marathon in het Verenigd Koninkrijk. De sponsoringbranche heeft zich volgens hem altijd teveel gericht op het verkrijgen van de hoogst mogelijke prijs voor rechten, waardoor goed begrip van het merk en de langetermijnstrategie daarvan te weinig aandacht kregen.

related partner content for mobile comes here

Unilevers merkenteams moeten sponsoring gaan beschouwen als primair strategisch instrument in plaats van als secundair of tactisch hulpmiddel. Om dat te bewerkstelligen moeten alle sponsoringprogramma’s voortaan gepland, uitgevoerd en geëvalueerd worden met dezelfde mate van consumentenkennis, creativiteit en toepassing van de strategie als bij het ontwikkelen van reclamecampagnes. De Unilever marketing Academy in Kingston (UK) werkt aan wereldwijde richtlijnen voor de beste werkmethoden op gebied van sponsoring. Vanaf juni zijn er workshops voor marketeers en reclamebureaus, en daarna krijgen alle merkenteams weredwijd instructieprogramma’s toegestuurd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in