Unilever overweegt verhoging sponsoringuitgaven
Volgens Michael Brockbank, Vice President Brand Communication, staan Unilever’s marketingmedewerkers en hun bureaus enigszins wantrouwend tegenover sponsoring, hoewel er in het verleden zeer succesvolle sponsoringcampagnes zijn geweest, zoals de Flora London Marathon in het Verenigd Koninkrijk. De sponsoringbranche heeft zich volgens hem altijd teveel gericht op het verkrijgen van de hoogst mogelijke prijs voor rechten, waardoor goed begrip van het merk en de langetermijnstrategie daarvan te weinig aandacht kregen.
Unilevers merkenteams moeten sponsoring gaan beschouwen als primair strategisch instrument in plaats van als secundair of tactisch hulpmiddel. Om dat te bewerkstelligen moeten alle sponsoringprogramma’s voortaan gepland, uitgevoerd en geëvalueerd worden met dezelfde mate van consumentenkennis, creativiteit en toepassing van de strategie als bij het ontwikkelen van reclamecampagnes. De Unilever marketing Academy in Kingston (UK) werkt aan wereldwijde richtlijnen voor de beste werkmethoden op gebied van sponsoring. Vanaf juni zijn er workshops voor marketeers en reclamebureaus, en daarna krijgen alle merkenteams weredwijd instructieprogramma’s toegestuurd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid