Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea-banken en andere sponsoring

De non-spot advertising neemt toe. Grote adverteerders blijven op zoek naar mogelijkheden om buiten de reguliere reclameblokken op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Amerika is dit heel gebruikelijk. Merken zoals Ford en Coca-Cola produceren daar zelf volledige soaps en shows. Maar ook in Nederland was reeds voor de commerciële televisie sprake van ‘product placement’. Volgens NieuwsTribune was het bankstel in de VARA serie ‘Zeg ‘ns Aaaa’ duidelijk herkenbaar als een Ikea-meubel. Ondertussen viert de non-spot advertising hoogtij bij de commerciële omroepen, onder de noemer sponsoring. Naar schatting vijftien procent van de advertentiebezettingen gaat naar de non-spots. Bij elkaar is dit goed voor een bedrag van ruim tweehonderd miljoen euro per jaar. Maar ook bij de publieke omroepen komt de non-spot voor, bijvoorbeeld in de Nationale Postcode Loterij met ‘PostcodeLingo’. (Bron: NieuwsTribune via Profnews/Communicatiecoach)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in