Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitstallen sigarenbandjes in strijd met reclameregels

De Voedsel en Warenautoriteit (VWA) heeft zich de woede op de hals gehaald van verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het beleid van VWA kwam vorige week naar voren tijdens een hobbybeurs in Leeuwarden waarop diverse verzamelaars van sigarenbandjes en bierviltjes stonden. Op last van inspecteurs van de autoriteit moesten ze hun collecties inpakken.
’Het uitstallen van producten met merknamen in openbare ruimtes valt onder het reclameverbod voor alcohol en tabak', meldt een VWA-woordvoerster. ‘Dit geldt overigens niet voor logo's van merken die niet meer bestaan zoals op hele oude sigarenbandjes maar nog bestaande merken mogen niet zomaar worden uitgestald.'

related partner content for mobile comes here

De Bier en Artikelen Verzamelaarsvereniging (BAV) vindt de regel ‘te belachelijk voor woorden'. De 1800 leden van de organisatie hebben zich onder meer toegelegd op het verzamelen van bierglazen, etiketten en viltjes. ‘Onze leden zijn totaal niet bezig met het maken van reclame. Ze hebben gewoon een leuke hobby en doen hun best hun verzamelingen te vergroten.’ (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in