Overslaan en naar de inhoud gaan

ADSL-providers verliezen nieuwe klanten

Bijna de helft van de ADSL-klanten die willen overstappen naar een andere provider, heeft een abonnement korter dan een jaar. Dit is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ADSL-markt zal voorlopig vooral een prijsvechtermarkt blijven. De klanten willen een betere verhouding tussen prijs en bandbreedte. Vaak zoeken zij, binnen een jaar nadat ze een abonnement hebben afgesloten, alweer naar een andere provider. Wanneer hun huidige provider een beter aanbod doet, zegt 76 procent van hen af te zien van een overstap naar een andere internetaanbieder. Het overgrote deel van de ADSL-gebruikers geeft, bij een overstap, de voorkeur aan een ADSL-abonnement boven een kabelabonnement.

related partner content for mobile comes here

Volgens Mark Breedveld van Yarzon kan het marktaandeel van kabelproviders op termijn dalen ten opzichte van ADSL-providers. Veel kabelgebruikers zijn namelijk niet tevreden over hun provider. De ontevreden kabelklanten die willen overstappen hebben al relatief lang een abonnement bij hun provider. Zij zeggen zelfs niet bij hun provider te blijven als hen een beter aanbod wordt gedaan. Dat is een belangrijk verschil met het standpunt van ADSL-gebruikers. Daarnaast wordt de overstap van kabelgebruikers niet gecompenseerd door een overstap van ADSL-gebruikers naar kabel.

Het onderzoek is gehouden onder de populatie breedbandgebruikers die hebben aangegeven te willen overstappen naar een andere provider. De populatie is gedefinieerd als de populatie consumenten die langer dan een halfjaar beschikt over een kabelinternetaansluiting dan wel een ADSL-internetaansluiting. Breedbandinternet heeft in het onderzoek betrekking op het type breedbandige verbinding. Analoge en ISDN verbindingen zijn uitgesloten van onderzoek.

Het onderzoek is uitgevoerd via de websites van de Breedbandshop en ADSLwinkel.nl, die maandelijks 550.000 unieke bezoekers trekken. In de periode van twee weken dat het onderzoek duurde, hebben in totaal hebben ruim 1200 unieke deelnemers de enquête volledig ingevuld. De populatie overstappers is qua socio-demografische kenmerken geverifieerd op representativiteit. Deze populatie vormt daarmee een goede afspiegeling van de markt van breedbandinternet overstappers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in