Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument acht zichzelf schuldig aan obesitas

Consumenten wijzen zichzelf aan als schuldige voor hun overgewicht. Dat is de conclusie van een studie van communicatieadviesbureau Hill &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek werd gehouden onder 800 Nederlanders. Daarvan ziet 99 procent de consument zelf als belangrijkste veroorzaker van het obesitasprobleem in ons land. Nog geen 30 procent ziet de industrie en snackbars als medeschuldig. Begin dit jaar wees nog ruim de helft van de ondervraagden met de beschuldigende vinger naar de voedselproducenten en fastfoodrestaurants.

related partner content for mobile comes here

De recente vloed aan media-aandacht voor overgewicht heeft ervoor gezorgd dat steeds meer mensen obesitas als een serieus probleem zien. Vrijwel alle ondervraagden vinden dat de Nederlander zelf iets aan zijn overgewicht moet doen en dat dé oplossing daarvoor is meer bewegen en minder eten.

Veel vertrouwen in afslankproducten is er niet. Geen van de respondenten gelooft dat deze pillen en poeders echt gewichtverminderend werken. Hill & Knowlton werkt aan een doorlopende studie die een aantal jaar de mening met Nederlanders ten aanzien van overgewicht blijft pijlen. Het onderzoek wordt op eigen gezag uitgevoerd. De peilingen vinden plaats op het internet via peil.nl, het onderzoeksbureau van Maurice de Hond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in