Consument acht zichzelf schuldig aan obesitas


Het onderzoek werd gehouden onder 800 Nederlanders. Daarvan ziet 99 procent de consument zelf als belangrijkste veroorzaker van het obesitasprobleem in ons land. Nog geen 30 procent ziet de industrie en snackbars als medeschuldig. Begin dit jaar wees nog ruim de helft van de ondervraagden met de beschuldigende vinger naar de voedselproducenten en fastfoodrestaurants.
De recente vloed aan media-aandacht voor overgewicht heeft ervoor gezorgd dat steeds meer mensen obesitas als een serieus probleem zien. Vrijwel alle ondervraagden vinden dat de Nederlander zelf iets aan zijn overgewicht moet doen en dat dé oplossing daarvoor is meer bewegen en minder eten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVeel vertrouwen in afslankproducten is er niet. Geen van de respondenten gelooft dat deze pillen en poeders echt gewichtverminderend werken. Hill & Knowlton werkt aan een doorlopende studie die een aantal jaar de mening met Nederlanders ten aanzien van overgewicht blijft pijlen. Het onderzoek wordt op eigen gezag uitgevoerd. De peilingen vinden plaats op het internet via peil.nl, het onderzoeksbureau van Maurice de Hond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid