Overslaan en naar de inhoud gaan

Commotie over advertentie Nieuwe Bijbel

Het Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap (NIK) is verontwaardigd over een advertentiecampagne voor de Nieuwe Bijbelvertaling…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf op zijn site. De reclame-uiting besluit met de zin ‘Gelukkig heeft later een andere joodse man de boodschap van liefde en verzoening gebracht’. Het NIK zegt het als schokkend te ervaren dat bij de publicatie van een nieuwe bijbelvertaling het joodse geloof weer als bloeddorstig wordt geportretteerd. ‘Opnieuw wordt de bijbel op deze manier het handboek om het joodse volk te beschadigen’, staat in een verklaring.

related partner content for mobile comes here

De advertentiecampagne is gemaakt door Van Walbeek Etcetera. Het NIK heeft de uitgever van de bijbel gevraagd de gewraakte uiting te staken. Maar volgens een woordvoerster van het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG), die de verklaring van het NIK nog niet had gezien, zal dat voorlopig niet gebeuren.

Voor de campagne zijn acht mensen benaderd om in een recensie hun mening over een bepaald bijbelboek te geven. Zom nam hoofdredacteur Cisca Dresselhuys van Opzij Ester voor haar rekening.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in