Commotie over advertentie Nieuwe Bijbel
Dat meldt De Telegraaf op zijn site. De reclame-uiting besluit met de zin ‘Gelukkig heeft later een andere joodse man de boodschap van liefde en verzoening gebracht’. Het NIK zegt het als schokkend te ervaren dat bij de publicatie van een nieuwe bijbelvertaling het joodse geloof weer als bloeddorstig wordt geportretteerd. ‘Opnieuw wordt de bijbel op deze manier het handboek om het joodse volk te beschadigen’, staat in een verklaring.
De advertentiecampagne is gemaakt door Van Walbeek Etcetera. Het NIK heeft de uitgever van de bijbel gevraagd de gewraakte uiting te staken. Maar volgens een woordvoerster van het Nederlands Bijbelgenootschap (NBG), die de verklaring van het NIK nog niet had gezien, zal dat voorlopig niet gebeuren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaVoor de campagne zijn acht mensen benaderd om in een recensie hun mening over een bepaald bijbelboek te geven. Zom nam hoofdredacteur Cisca Dresselhuys van Opzij Ester voor haar rekening.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid