Toch geen Miami Ad School in Amsterdam
De Miami Ad School zou in maart zijn deuren openen in Amsterdam. Lodewijk van der Peet (Industry Communication) nam het initiatief de opleiding hierheen te halen. In Adformatie sprak hij nog over het enthousiasme rond de start van de Miami Ad School in de hoofdstad. ‘Maar door het gebrek aan daadkracht van de gemeente sloeg het enthousiasme van MAS om in irritatie. De lauwe interesse van de dienst Economisch zaken stond in zo’n contrast met de constructieve en hartelijke medewerking van andere Europese steden dat Amsterdam geen vestiging krijgt.’
Van der Peet noemt het vreemd. ‘Immers het koesteren en stimuleren van de creatieve industrie in Amsterdam is één van de pijlers van de het college. De groei van deze industrie levert de stad meer dan alleen (inter)nationale allure op. Dus waarom gaan de diverse diensten van de gemeente Amsterdam zo krampachtig met nieuwe initiatieven vanuit de creatieve industrie om?’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe Miami Ad School is een internationaal vermaard instituut waar elk jaar zo’n 350 studenten afstuderen als copywriter, artdirector, accountplanner, designer of fotograaf. De school heeft meerdere vestigingen in San Francisco, Minneapolis, Sao Paulo, Hamburg en Madrid. Steden als New York, Shanghai en Brussel volgen snel.
Van der Peet: ‘Kennelijk is het deze branche nog niet gelukt de dienst EZ van Amsterdam te overtuigen van de noodzaak diverse creatieve initiatieven op een constructieve manier te ondersteunen. Wellicht is het een idee dat men samen een naar de toekomst kijkt. Dat de Miami Ad School niet komt is niet meer te voorkomen, maar een volgend initiatief verdient een betere aanpak.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid