Overslaan en naar de inhoud gaan

Toch geen Miami Ad School in Amsterdam

Het creatieve instituut Miami Ad School krijgt geen vestiging in Amsterdam. De opleiding voor creatief reclametalent wil al heel lang graag…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Miami Ad School zou in maart zijn deuren openen in Amsterdam. Lodewijk van der Peet (Industry Communication) nam het initiatief de opleiding hierheen te halen. In Adformatie sprak hij nog over het enthousiasme rond de start van de Miami Ad School in de hoofdstad. ‘Maar door het gebrek aan daadkracht van de gemeente sloeg het enthousiasme van MAS om in irritatie. De lauwe interesse van de dienst Economisch zaken stond in zo’n contrast met de constructieve en hartelijke medewerking van andere Europese steden dat Amsterdam geen vestiging krijgt.’

related partner content for mobile comes here

Van der Peet noemt het vreemd. ‘Immers het koesteren en stimuleren van de creatieve industrie in Amsterdam is één van de pijlers van de het college. De groei van deze industrie levert de stad meer dan alleen (inter)nationale allure op. Dus waarom gaan de diverse diensten van de gemeente Amsterdam zo krampachtig met nieuwe initiatieven vanuit de creatieve industrie om?’

De Miami Ad School is een internationaal vermaard instituut waar elk jaar zo’n 350 studenten afstuderen als copywriter, artdirector, accountplanner, designer of fotograaf. De school heeft meerdere vestigingen in San Francisco, Minneapolis, Sao Paulo, Hamburg en Madrid. Steden als New York, Shanghai en Brussel volgen snel.

Van der Peet: ‘Kennelijk is het deze branche nog niet gelukt de dienst EZ van Amsterdam te overtuigen van de noodzaak diverse creatieve initiatieven op een constructieve manier te ondersteunen. Wellicht is het een idee dat men samen een naar de toekomst kijkt. Dat de Miami Ad School niet komt is niet meer te voorkomen, maar een volgend initiatief verdient een betere aanpak.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in