Overslaan en naar de inhoud gaan

Tickets for Good breidt uit naar Nederland, met steun van Hans Brouwer en Robbie Williams

Via Tickets for Good kan een zorgmedewerker voor maximaal 8 euro per uitje naar het theater, musea en sport- en muziekevenementen.
Tickets for Good
Van links naar rechts: Stephen Rimmer (oprichter Tickets for Good), Simone van Hövell, Arjen van Mierlo, Robbie Williams, Linda Holleman,…
© Fotograaf: Reinier van der Aart
Tickets for Good
Van links naar rechts: Stephen Rimmer (oprichter Tickets for Good), Simone van Hövell, Arjen van Mierlo, Robbie Williams, Linda Holleman,…
© Fotograaf: Reinier van der Aart

Als zorgmedewerker voor maximaal acht euro naar het theater, een museum, sport- of muziekevenement. Het kan nu via Tickets for Good, een 'social-profitorganisatie' uit het buitenland die nu ook in Nederland start. Ruim dertig Nederlandse zorginstellingen - met een bereik van meer dan 150 duizend zorgmedewerkers - hebben zich al aangesloten, net als partners als ID&T, Mojo Concerts, Greenhouse Talent, This is Live, De A'DAM Toren en Westergas Foundation. Muzikant Robbie Williams en oprichter van MassiveMusic Hans Brouwer fungeren als ambassadeurs.

related partner content for mobile comes here

Ambassadeurs

Tickets for Good is ontstaan omdat oprichter Stephen Rimmer zorgmedewerkers wil steunen. Het initiatief wijst op de belangrijke rol die zorgmedewerkers spelen in elke samenleving, en haalt krapte op de arbeidsmarkt en de hoge werkdruk aan als redenen dat zorgmedewerkers het verdienen om te ontspannen. Dat ontspannen kan bij deelnemende muziek- en sportevenementen, musea en theaters, waar kaarten voor vrijgespeeld worden door partners en zorginstellingen. Artiesten kunnen zelf ook kaarten doneren als ze het initiatief steunen. Robbie Williams is één van de artiesten die dat doet, en treedt ook op als ambassadeur van Tickets for Good. Hij zegt: 'Het bevorderen van toegankelijkheid tot kunst ligt mij nauw aan het hart. De magie van live-entertainment is iets wat iedereen zou moeten kunnen ervaren. Ik ben trots om met Tickets for Good samen te werken en dit mogelijk te maken voor zorgmedewerkers die zoveel voor de samenleving betekenen'. 

Hans Brouwer is ook ambassadeur, en in de Nederlandse marketing- en reclamewereld een bekende naam als oprichter van MassiveMusic en founding partner van de A'DAM Toren. Hij speelt een belangrijke rol in de lancering en groei van Tickets for Good in Nederland en legt uit: 'Live-evenementen brengen zoveel plezier en verbinden mensen op een unieke manier. Als muzikant en ondernemer geloof ik sterk in de missie van Tickets for Good. Ik ben trots om hieraan bij te dragen'.

De Nederlandse tak van Tickets for Good komt onder leiding te staan van Simone van Hövell (voormalig HR-manager van het Amsterdam UMC) en Linda Holleman, die ervaring heeft opgedaan bij onder meer Mojo en Eurosonic Noorderslag.

Kaartje voor maximaal 8 euro

Zorgmedewerkers betalen in Nederland maximaal 8 euro voor een kaartje van een deelnemend evenement, theater of museum. Tickets for Good noemt het een kleine administratieve vergoeding. Zorgmedewerkers die gebruik willen maken van Tickets for Good, dienen op de website - met hun werk-e-mail - een gratis account aan te maken. Evenementpartners kunnen via de website ook contact opnemen met het Tickets for Good.

Social-profit

Het initiatief is een social-profitorganisatie. Wat houdt dat in? Een woordvoerder verklaart desgevraagd: 'Tickets for Good is een social profit organisatie, wat betekent dat onze strategie en doelstellingen primair gericht zijn op maatschappelijke impact in plaats van winstmaximalisatie. In tegenstelling tot een traditionele non-profit, erkennen we de noodzaak om financieel duurzaam te opereren. Eventuele opbrengsten worden daarom opnieuw geïnvesteerd in de groei van het platform en de inkoop van tickets, zodat we nog meer zorgmedewerkers toegang kunnen bieden tot culturele en sportieve evenementen. Ons doel is om zorgmedewerkers - een onmisbare groep in onze samenleving - te waarderen, te ondersteunen en hun welzijn te verbeteren. Tegelijkertijd dragen we bij aan een levendige en toegankelijke evenementensector door een breder en diverser publiek aan te trekken en nieuwe inkomstenstromen te creëren (denk aan merchandise en barverkoop). Zo ontstaat er een win-win situatie die zowel sociale als economische waarde oplevert'.

Concreet opereert Tickets for Good via verschillende 'impact-investeerders', waaronder Williams en Brouwer, en ticketdonaties en sponsoring vanuit het bedrijfsleven.

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in