Overslaan en naar de inhoud gaan

The Stone Twins verzorgt branding A’DAM Toren

Het Amsterdamse bureau is verantwoordelijk voor de totale creatieve visie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De transformatie van de voormalige Shell-toren in Amsterdam naar begon in juni vorig jaar. De toren krijgt muziek, feest en creativiteit als overkoepelende thema&;s. Er komen een club in de top en kelder, kantoren voor creatieve bedrijven en voorzieningen voor de muziekbranche.

related partner content for mobile comes here

A’DAM is, behalve de afkorting van Amsterdam, een acronym voor ‘Amsterdam, Dance and Music’, zo bedachten de ontwikkelaars, Lingotto, Sander Groet (mede-eigenaar Club AIR), ID&T en MassiveMusic. In de kroon bovenop de toren komen een nachtclub en een draaiend restaurant.

A&;DAM geldt als een voorbeeldproject voor &;het nieuwe ontwikkelen&; en voor de herbestemming van leegstaande kantoorruimte. De vier ontwikkelingspartners zullen als huurders en toekomstige eigenaren van het gebouw over een lange periode betrokken blijven bij A&;DAM. Bij de ontwikkeling staan duurzaamheid en respect voor het verleden centraal: bij het ontwerp hebben de architecten van Claus & Kaan en OeverZaaijer Architecten het oorspronkelijke ontwerp van Arthur Staal als uitgangspunt genomen.

Credits

Partners/Developers: Duncan Stutterheim (ID&T), Hans Brouwer (MassiveMusic), Sander Groet (AIR) & Lingotto

Creative Direction and Branding: The Stone Twins

Architect: Claus en van Wageningen

Co-architect: OeverZaaijer 

Interior Design: TANK, NEXT Architects, ICRAVE 

Experience Design: NorthernLight

Light Design: Rapenburg Plaza

Images: CIIID

Music: Everyone from ABBA to ZZ Top

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in