Strengere alcoholregels voor sociale media


Dat staat in een nieuwe richtlijn van Stiva, de stichting die wil zorgen voor verantwoord alcoholgebruik. Nieuw is ook dat actieve sportberoemdheden geen reclame meer mogen maken voor alcohol.
Verder is het verboden om actieve sportbeoefening af te beelden op verpakkingen van alcoholhoudende drank. Stiva wil met name in de nieuwe richtlijn voor de sociale media duidelijk maken wat wel en niet mag.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPeter de Wolf, directeur Stiva: 'De alcoholbranche vindt het belangrijk om proactief te zijn waar het gaat om het nemen van onze verantwoordelijkheid. Deze wijziging laat zien dat wij in staat zijn om in te spelen op recente ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld de vlucht die de social media hebben genomen. We zijn de eerste branche die op dit punt inhoudelijke spelregels hebben gemaakt over wat wel en niet mag.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid