Overslaan en naar de inhoud gaan

Strengere alcoholregels voor sociale media

Jongeren onder de 18 jaar mogen voortaan geen reclame meer krijgen voor drank via bijvoorbeeld Twitter, Facebook of Hyves.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in een nieuwe richtlijn van Stiva, de stichting die wil zorgen voor verantwoord alcoholgebruik. Nieuw is ook dat actieve sportberoemdheden geen reclame meer mogen maken voor alcohol.

related partner content for mobile comes here

Verder is het verboden om actieve sportbeoefening af te beelden op verpakkingen van alcoholhoudende drank. Stiva wil met name in de nieuwe richtlijn voor de sociale media duidelijk maken wat wel en niet mag.

Peter de Wolf, directeur Stiva: 'De alcoholbranche vindt het belangrijk om proactief te zijn waar het gaat om het nemen van onze verantwoordelijkheid. Deze wijziging laat zien dat wij in staat zijn om in te spelen op recente ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld de vlucht die de social media hebben genomen. We zijn de eerste branche die op dit punt inhoudelijke spelregels hebben gemaakt over wat wel en niet mag.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in