Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster en Indie veilen tv-commercial voor goed doel

Ster en creatief bureau Indie-Amsterdam veilen een eenmalige tv-commercial voor het goede doel. Het hoogste bod komt volledig ten goede aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘We hopen hiermee een podium te geven aan mensen die het anders echt niet kunnen betalen’, vertelt Lode Schaeffer, creative director bij Indie en één van de initiatiefnemers. ‘Niet dat de gevestigde orde op deze manier voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Als een groot bedrijf dat straks toch probeert, zullen we het aansporen om de donatie te verhogen. Het gaat tenslotte om het goede doel en zo’n commercial is toch al snel een paar ton waard.’

related partner content for mobile comes here

‘We streven ernaar om de commercial op Oudejaarsavond uit te zenden, maar dat zou wel eens te kort dag kunnen zijn. In dat geval krijgt de commercial een ander mooi moment op primetime. Iedereen die meewerkt zullen we noemen op onze site en in uiteindelijke pr-uitingen. Ook komt er een making-off. Maar belangeloos is belangeloos, dus in de commercial zelf noemen we niemand.’

‘De boodschap van de winnaar moet legaal zijn en van goede smaak getuigen. We willen geen vervelend bedrijf waarvan iedereen denkt: “gadverdamme”. Het moet ook reclame voor de reclame zijn, voor ons vak. Een knaller van een idee, waar we op zijn. Dezelfde krachten die we normaal gebruiken, moeten we nu inzetten voor het goede doel.’

De commercial staat op de van Serious Request. De opbrengst gaat naar het Rode Kruis om vrouwen in Afrika te begeleiden bij hun zwangerschap, bevalling en zorg voor hun pasgeboren kind en zo babysterfte terug te dringen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in