Sheldrake op Digitaal Willen We Allemaal


Meanwhile-oprichter Philip Sheldrake spreekt 19 april op het congres Digitaal Willen We Allemaal.
Sheldrake prikt gaten in multinationals, op verzoek van henzelf, en vindt het hoog tijd dat marketing, pr en communicatie hun intrede doen in de 21ste eeuw. ‘Als organisatie moet je nu veranderen, voordat die start-up jou verandert.’
De Brit wordt overal ter wereld uitgenodigd om zijn vlijmscherpe mening te verkondigen over hoe marketing moet werken. En steeds weer valt de kern van zijn betoog terug te brengen naar: meten is weten. Meanwhile schuwt de creativiteit niet, daar niet van, maar hij vindt wel dat deze altijd onderbouwd moet worden door relevante meetmethoden. ‘Creativiteit is niet zo creatief als het de zakelijke doelen niet haalt. Leuk zo’n prijs in Cannes, maar als een campagne geen enkel piekje in de verkopen laat zien, dan is die mislukt.’
Creativiteit kan volgens hem overigens gewoon gemeten worden. ‘We hebben allang geen tekort aan data meer. En de hoeveelheid data die we er de komende jaren bij krijgen, laat zich niet meten in een paar procentjes. Nee, het gaat echt om massa’s en massa’s data. Het neologisme exaflood wordt hiervoor al gebruikt. De uitdaging is om die overdaad aan informatie straks te verwerken en om te zetten in kennis en wijsheid. De marketing- en pr-professionals van morgen weten hoe ze daarmee om moeten gaan.’
Op 19 april spreekt Philip Sheldrake, oprichter van het Londense marketingconsultancy Meanwhile op Digitaal Willen We Allemaal [http://www.digitaalwillenweallemaal]. Tijdschrift voor Marketing organiseert het congres dit jaar alweer voor de vijfde keer. Thema: Dialogue rules. Er zijn nog enkele kaarten, dus schrijf je in op Digitaal Willen We Allemaal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid