Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame´best uit de test` mag niet

Fabrikanten en andere producenten mogen testresultaten van de Consumentenbond niet naar eigen inzicht interpreteren en ze zo voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die conclusie trekt de Consumentenbond na een uitspraak in hoger beroep bij het

related partner content for mobile comes here

gerechtshof in Den Haag over het predikaat 'best uit de test' dat cv-ketelfabrikant Daalderop

voerde voor zijn combiketel. Het was de belangenvereniging in het verkeerde keelgat geschoten dat het Tielse bedrijf onder de noemer 'best uit de test' reclame maakte. Het apparaat had in een vergelijkend productonderzoek van negen combiketels de meeste plusjes gekregen. Maar volgens de bond was daarmee de ketel nog niet de beste. Die conclusie hadden de onderzoekers namelijk niet

getrokken. Zij keken ook naar de prijs-kwaliteit-verhouding.

Vorig jaar had de rechtbank in Amsterdam de Consumentenbond over deze zaak in het ongelijk gesteld. ´Daarmee werd ons gehele beoordelingssysteem op de helling gezet', aldus een woordvoerder van de Consumentenbond. De bond besloot het predikaat 'best uit de test' te schrappen. Inmiddels heeft de organisatie een nieuw stelsel waarbij elk getest product een puntentotaal krijgt aan de hand van een gewogen

index (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in