Reclame´best uit de test` mag niet


Die conclusie trekt de Consumentenbond na een uitspraak in hoger beroep bij het
gerechtshof in Den Haag over het predikaat 'best uit de test' dat cv-ketelfabrikant Daalderop
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSvoerde voor zijn combiketel. Het was de belangenvereniging in het verkeerde keelgat geschoten dat het Tielse bedrijf onder de noemer 'best uit de test' reclame maakte. Het apparaat had in een vergelijkend productonderzoek van negen combiketels de meeste plusjes gekregen. Maar volgens de bond was daarmee de ketel nog niet de beste. Die conclusie hadden de onderzoekers namelijk niet
getrokken. Zij keken ook naar de prijs-kwaliteit-verhouding.
Vorig jaar had de rechtbank in Amsterdam de Consumentenbond over deze zaak in het ongelijk gesteld. ´Daarmee werd ons gehele beoordelingssysteem op de helling gezet', aldus een woordvoerder van de Consumentenbond. De bond besloot het predikaat 'best uit de test' te schrappen. Inmiddels heeft de organisatie een nieuw stelsel waarbij elk getest product een puntentotaal krijgt aan de hand van een gewogen
index (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid