Rabobank gaat merk aanscherpen


Aanleiding voor de stap is een Brand Strategy Research dat de bank vorig jaar door MarketRespons liet uitvoeren. ‘Consumenten zijn zich anders gaan gedragen dan het beeld dat wij hadden op basis van hetzelfde onderzoek in ’95. Mensen hebben steeds meer geld gekregen, en gaan ook meer doen met dat geld, bijvoorbeeld beleggen’, aldus Van Veggel. Het imago van de Rabobank blijkt deze steeds vermogender consument onvoldoende aan te spreken. ‘Het gevaar is dat wij gezien worden als een persoonlijke bank, dichtbij de mensen, en dat we vervolgens alleen gebruikt worden voor sparen en betalen’, meldt Rabobank’s merkadviseur Joop Spijker in het Tijdschrift voor Marketing. ‘Terwijl we voor producten als pensioenen en beleggen ook alles in huis hebben. We scoren nu goed bij de groep met een inkomen tot f60.000 maar willen dat ook doen bij de groep met een bovenmodaal inkomen. We zullen daarom veel meer als een dynamische en innovatieve bank naar buiten moeten gaan treden.’
De Rabobank begint in september met een campage om het nieuwe imago gestalte te geven. Gestart wordt met print- en radio-uitingen, begin 2002 zullen ook tv-commercials ingezet gaan worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid