Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank gaat merk aanscherpen

De Rabobank gaat zijn positionering aanscherpen en wil zich meer gaan profileren als dynamische en innovatieve bank. De positionering van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding voor de stap is een Brand Strategy Research dat de bank vorig jaar door MarketRespons liet uitvoeren. ‘Consumenten zijn zich anders gaan gedragen dan het beeld dat wij hadden op basis van hetzelfde onderzoek in ’95. Mensen hebben steeds meer geld gekregen, en gaan ook meer doen met dat geld, bijvoorbeeld beleggen’, aldus Van Veggel. Het imago van de Rabobank blijkt deze steeds vermogender consument onvoldoende aan te spreken. ‘Het gevaar is dat wij gezien worden als een persoonlijke bank, dichtbij de mensen, en dat we vervolgens alleen gebruikt worden voor sparen en betalen’, meldt Rabobank’s merkadviseur Joop Spijker in het Tijdschrift voor Marketing. ‘Terwijl we voor producten als pensioenen en beleggen ook alles in huis hebben. We scoren nu goed bij de groep met een inkomen tot f60.000 maar willen dat ook doen bij de groep met een bovenmodaal inkomen. We zullen daarom veel meer als een dynamische en innovatieve bank naar buiten moeten gaan treden.’

related partner content for mobile comes here

De Rabobank begint in september met een campage om het nieuwe imago gestalte te geven. Gestart wordt met print- en radio-uitingen, begin 2002 zullen ook tv-commercials ingezet gaan worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in