Overslaan en naar de inhoud gaan

'Omzetdaling Engelse bureaus door recessie'

Bij Engelse bureaus staat de aangekondigde recessie op het punt hard toe te slaan. Tot die conclusie komt Campaign op haar website op basis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Analysten tekenen daarbij aan dat de cijfers betrekking hebben op de periode mei 2000 - juni 2001 en dat derhalve 'de meest recente dreiging van een recessie in reclamebestedingen nog niet eens zijn meegenomen'. Bij het grootste Britse bureau Abbott Mead Vickers BBDO werd bijvoorbeeld 8 procent minder omgezet dan in de periode daarvoor en bij het grootste mediabureau Zenith liefst 13,84 procent. In een reactie zegt een waarnemer te verwachten dat er sprake is van een correctie volgend op 'de dotcom-implosie en de toegenomen reclameactiviteit rond Olympische Spelen en het Millennium'. Een ander signaleert een 'structurele verschuiving in de marketing mix' waarin bedrijven meer en meer experimenteren met verschillende media en niet meer uitsluitend vertrouwen op televisie.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in