Overslaan en naar de inhoud gaan

“Publieke omroep onderscheidt zich te weinig

De publieke omroep onderscheidt zich te weinig van de commerciële zenders, meldt Market Response in opdracht van de werkgroep ‘Naar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De werkgroep met onder anderen Nico Haasbroek, oud-hoofdredacteur van Radio Rijnmond, ontwikkelde een plan om het bestaansrecht van de publieke omroep te vergroten. Zo wil de werkgroep het aantal publieke zenders terugbrengen naar twee en daar de reclame weren. Verder moet niet langer ten koste van alles live voetbal voor de publieke omroep worden behouden. Hetzelfde geldt voor grote amusementsprogramma's. Die kunnen net zo goed door de commerciële zenders worden gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat een meerderheid de publieke omroep te weinig onderscheidend vindt. Zo is 80 procent van mening dat de reclame weg moet en is 87 procent van mening dat er minder herhalingen moeten worden uitgezonden (40 procent van de zendtijd). Verder steunt 66 procent het voorstel voor twee publieke zenders (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in