Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijs internetreclame gaat stijgen

Vandaag een aardig verhaal van Richard Smit in het FD over de prijs van internetreclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag een aardig verhaal van Richard Smit in het over de prijs van internetreclame.

related partner content for mobile comes here

Die lijkt te stijgen door de toegenomen vraag. Een aantal betrokkenen komt aan het woord, ook de van het Tijdschrift voor Marketing wordt nog aangehaald. (Uit het onderzoek blijkt dat marketeers dit jaar meer geld gaan steken in internetreclame.)

Bas Seelen van Adlink ziet adverteerders voor bepaalde vormen van internetreclame weer in de rij staan. McKinsey waarschuwt zelfs voor forse prijsstijgingen.

Titus Eikelboom van mediabureau Stroom zag bij zoekmachinemarketing al een verviervoudiging van de prijzen in twee jaar tijd.

Vreemd is alleen dat de adverteerders allemaal naar de sites met een groot publiek trekken. Terwijl internet nu juist zo mooi kansen biedt om specifieke groepen te bereiken. Misschien is er toch nog wat uitleg nodig?

Igor Beuker verwacht de komende jaren ook schaarste aan reclamemogelijkheden bij de grote portals.

Opmerkelijk is de uitspraak van Eikelboom dat er maatregelen nodig zijn om het sponsoren van redactionele content op sites te reguleren. 'Omdat de overheid terugschrikt voor controle op internet, mag op internet bij de promotie van alcohol en bij kinderreclame nog van alles wat buiten internet allang niet meer mag.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in