Overslaan en naar de inhoud gaan

Kritiek en de onderbuik van Nederland

In reactie op mijn onderstaande blogje 'De zuurste krant van Nederland' laat Van Gelder op Villamedia.nl weten dat 'NS geen kritiek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In reactie op mijn onderstaande blogje 'De zuurste krant van Nederland' laat Van Gelder op Villamedia.nl weten dat 'NS geen kritiek verdraagt'. Als dat werkelijk zo zou zijn dan hadden wij ons al jaren geleden opgeheven. Zijn reactie is symptomatisch voor een substantieel deel van de journalistiek, die vooral zelf niet gewend is met kritiek om te gaan; en al helemaal niet om stevig aangesproken te worden. Onze kritiek op Van Gelder is buitengewoon helder en eenvoudig: structureel verdraait hij feiten, of laat relevante en bij hem aangedragen feiten weg; zijn artikelen zijn daardoor suggestief en onjuist. Als zoiets te lang duurt, dan is bij mij op een goed moment de maat vol.

related partner content for mobile comes here

Voor iedere communicatie-professional die graag wil voelen hoe daar in de onderbuik van Nederland mee omgegaan wordt, breng een bezoekje aan Geenstijl.nl. Overigens wel opmerkelijk dat de rechtse site plotseling de linkse Volkskrant omarmt. Advies van een communicatie-adviseur: 'niet rechts, niet links, maar rechtdoor'?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in