Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips kiest voor O&M

Na een uitgebreide, creatieve bureaucompetitie heeft Philips besloten zijn internationale reclamebelangen onder te brengen bij O&M.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste twee bureaus die nog over waren in de competitie waren O&M en TBWA. De eerste is het dus geworden.

related partner content for mobile comes here

Philips’ woordvoerder André Manning zegt: ‘O&M heeft een sterk internationaal netwerk, vooral in de emerging markets. Zowel in b-t-c, als in b-t-b. Dat gaf de doorslag.’

Uit de wandelgangen is te vernemen dat na een aantal jaren waarin de focus sterk lag op het centreren van de internationale merksturing, de nadruk weer wat meer op de regio komt te liggen. Met andere woorden: de verschillende onderdelen en regio’s krijgen weer wat meer ruimte om het Philips-merk zelf te sturen.
De topman van Philips, Frans van Houten, liet onlangs al weten dat hij af wil van de sterke complexiteit van de Philips-organisatie. Het moet allemaal sneller en simpeler. Nu vindt er te veel overleg plaats en is de executie vaak te zwak, zegt Van Houten. Door de sturing wat meer bij de divisies te leggen, hoopt hij dat het merk aan kracht en vitaliteit wint.

De eerste uitingen zijn in de eerste helft van 2012 te verwachten. Met het besluit komt een einde aan de samenwerking van Philips met DDB.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in