Philips kiest voor O&M


De laatste twee bureaus die nog over waren in de competitie waren O&M en TBWA. De eerste is het dus geworden.
Philips’ woordvoerder André Manning zegt: ‘O&M heeft een sterk internationaal netwerk, vooral in de emerging markets. Zowel in b-t-c, als in b-t-b. Dat gaf de doorslag.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Uit de wandelgangen is te vernemen dat na een aantal jaren waarin de focus sterk lag op het centreren van de internationale merksturing, de nadruk weer wat meer op de regio komt te liggen. Met andere woorden: de verschillende onderdelen en regio’s krijgen weer wat meer ruimte om het Philips-merk zelf te sturen.
De topman van Philips, Frans van Houten, liet onlangs al weten dat hij af wil van de sterke complexiteit van de Philips-organisatie. Het moet allemaal sneller en simpeler. Nu vindt er te veel overleg plaats en is de executie vaak te zwak, zegt Van Houten. Door de sturing wat meer bij de divisies te leggen, hoopt hij dat het merk aan kracht en vitaliteit wint.
De eerste uitingen zijn in de eerste helft van 2012 te verwachten. Met het besluit komt een einde aan de samenwerking van Philips met DDB.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid