Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Oranje is traditie, wijsheid, betrouwbaarheid en klasse’

Nederlanders zijn duidelijk veel koningsgezinder dan Belgen. Meer dan de helft van de Nederlanders (54%) voelt zich verwant met het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van het Belgische reclamebureau naar de mening van Nederlanders en Belgen over hun koningshuis.

related partner content for mobile comes here

In België voelt één op vier (27%) zich verwant met het koningshuis. De eerste waarde die wordt toegekend is traditie, daarna komen associaties zoals bevoorrecht, ouderwets en elitair bovendrijven.

Brandhome wilde weten hoe de ondervraagden zouden denken over koninklijke producten en diensten. Erik Saelens van Brandhome: ‘We wilden weten of mensen zouden overwegen om een product of dienst van het merk Koningshuis te kopen. Denk aan koninklijk bier, maatpakken, baljurken of een televisiekanaal. Van de ondervraagden zou slechts 13 procent in Nederland en 14 procent in België overwegen om zo’n product of dienst te kopen. We hadden een uitkomst verwacht in de lijn van de Kerk als commercieel merk, een eerder onderzoek van ons. Maar liefst 50 procent van de ondervraagden gaf in dat onderzoek aan dat ze zouden overwegen om een product of dienst van de Kerk te kopen.’

Ten slotte is ook gevraagd hoe men denkt over de leden van het koningshuis. De meest populaire leden van de beide koningshuizen in België zijn: 1. Koning Albert; 2. Prinses Mathilde; 3. Koningin Paola; 4. Prinses Astrid. In Nederland zijn dat: 1. Prinses Maxima; 2. Prins Willem-Alexander; 3. Koningin Beatrix; 4. Pieter van Vollenhoven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in