Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutch Delta Design officieel gelanceerd

Onder de naam Dutch Delta Design 2012 (DDD2012) wordt de creatieve industrie uitgedaagd Nederland te positioneren als 'Silicon Valley' voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onder de naam (DDD2012) wordt de creatieve industrie uitgedaagd Nederland te positioneren als 'Silicon Valley' voor water.

related partner content for mobile comes here

Adformatie meldde in mei al dat het initiatief in de maak was. Begin juli werd het initiatief officieel gelanceerd. Nu worden ook de namen bekend gemaakt van de betrokkenen uit de creatieve industrie. Het project DDD2012 moet Nederland internationaal positioneren als de plek voor water, waar wereldwijde expertise samenkomt, internationale evenementen plaatsvinden en waar internationale topspelers zich vestigen. Achter het initiatief zit een groep bedrijven zoals Arcadis, DHV, IBM en Schiphol Group, maar ook de nationale overheid.

DDD2012 doet een beroep op de creatieve industrie van Nederland om deze doelstelling te bewerkstelligen. Een kernteam van creatieven werkt deze zomer onder aanvoering van creatief adviseur Walter Amerika (voormalig bestuursvoorzitter FHV/BBDO, nu initiatiefnemer van de overkoepelende organisatie Creatieve Industrie Nederland) aan een strategisch framework. In het kernteam zitten:

Fashion - James Veenhoff o.a. voormalig directeur Amsterdam Fashion Week
Design - Joost Alferink o.a. voormalig WAACS, bekend van Senseo
Gaming - Joke Witteveen o.a. voormalig Lost Boys
Art - Gemma Jellier - directeur Springdance
Advertising - Erik Wünsch o.a. voormalig directeur reclamebureau DDB en SWH
Online - Floor van Spaendonck, directeur Virtueel Platform

Dit team presenteert ‘het creatieve strategische kader’ op de eerste bijeenkomst in het LEF future Center van Rijkswaterstaat in Utrecht op 16 september. In de daarop volgende 'creative tour' legt het team de strategie voor om aan te scherpen en vooral concreet uit te werken.

Nederland staat volgens de organisatie internationaal bekend om haar goede (publiekprivate) samenwerking en het leggen van dwarsverbanden. De partners van DDD2012 zoeken aansluiting met de creatieve sector, met mode en reclame, met design en gaming, met theater en film. 'Om inspiratie op te doen en om het project een creatieve, speelse twist te geven. Daarmee ontstaat een unieke samenwerking tussen twee van de in totaal zes 'sleutelgebieden', die volgens het kabinet 'de pijlers van de BV Nederland' vormen', aldus het persbericht.

Tourschema
De creatieve sessies onder leiding van leden van het kernteam vinden plaats tussen
16.00 uur en 20.00 uur. Data en plaatsen zijn:
Amsterdam 29 september
Rotterdam 13 oktober
Eindhoven 20 oktober
Den Haag 27 oktober

Aanmelden voor deelname aan de workshops is nodig en kan via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in