Overslaan en naar de inhoud gaan

Media-inzet Pampers: kleven aan de consument

Het marktaandeel van premium merk Pampers groeide het afgelopen jaar met vijftien procent. Met welke media deed Procter & Gamble dat?…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het hele artikel kunt u (pdf). Een bloemlezing vindt u hieronder:

related partner content for mobile comes here

Volgens Luc Suykens begint de media-inzet bij de consument. ‘Er zijn vele verschillende consumenten en producten. Je kijkt welke informatie de consument nodig heeft en hoe je hem daarmee het best bereikt.’

Het beeld van Procter & Gamble als koning van de 30-secondenspot ligt al een aantal jaren achter ons, aldus Suykens: ‘Voor de herlancering van een merk als Herbal Essence is bijvoorbeeld de winkelbelevinghet belangrijkst. Tv-reclame is niet meer heilig, maar het werkt nog steeds goed voor informatieverstrekking en awareness- en imagebuilding.’

‘We zijn nog altijd goed in tv, maar het is een consequentie, geen doel. Succes is via verschillende media een band met je consument krijgen.’

P&G zet nieuwe media in, maar Suykens hoeft niet voorop te lopen: ‘We hebben samen meteen mobiele telefoonprovider een test gedaan. Er stond een reclame voor de nieuwe Hugo Boss-parfumop het net gekochte mobieltje.’ De conclusie: op dit moment heeft mobiel nog geen toegevoegde waarde voor P&G-fmcg’s.

We bepalen nieuwe media op internationaal niveau’, zegt Suykens. ‘Ik kies dan twee merken waarmee we het uitproberen. Spend a little, learn a lot, noemen we dat.

Gribnau geeft voor Pampers internet meer prioriteit dan tv, maar zijn eerste prioriteit is direct-to-consumer marketing via gerichte off- en online mailings.

Met de huidige aanpak groeide het marktaandeel van relatief dure Pampers met vijftien procent. Volgens Gribnau dankzij de goede uitleg waarom het duurdere product beter is. ‘En verder doordat we de consument altijd centraal hebben gesteld en dat nu nog meer doen omdat de mediaconsumptie verandert. Wij kijken bij nieuwe media in welke mate ze nuttig kunnen zijn in de omgeving van het product.’

Suykens onderstreept: ‘De consument leidt naar de inhoud van de boodschap en daarbij zoeken we een medium. De media en de boodschap versmelten meer.’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in