Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike doneert een voetafdruk aan Manilla

De beste voorbeelden van brand urbanism. Deze keer: Unlimited Stadium.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Unlimited Stadium is een hypermoderne hardloopbaan in het centrum van de  Filipijnse hoofdstad Manilla.De baan is volledig aangelegd en betaald door  Nike. Het is daarmee een perfect voorbeeld van brand urbanism; een trend waarbij merken meebetalen en bijdragen aan stedelijke projecten in ruil voor zichtbaarheid.  

related partner content for mobile comes here



De 200‐meter lange &;running track&; is voor iedereen toegankelijk en heeft de vorm van de zoolafdruk van Nike’s nieuwe LunarEpic running‐schoen. Er is dus niet zomaar een park aangelegd, maar Nike heeft tot in detail nagedacht over de uitvoering. Zo zijn er rondom de baan LED‐schermen geplaatst die ervoor zorgen dat de fysieke en virtuele werelden van hardlopen worden samengebracht. Zo kun je op de baan tegen je eigen avatar lopen. Met behulp  van een speciale technologie wordt je snelheid tijdens je eerste ronde gemeten. Vervolgens ren je in de rondes daarna tegen je ‘virtual‐self’.

Centraal in de campagne staat het belang en het stimuleren van bewegen, een missie die één‐op‐één past bij de kernwaarden van het hardloopmerk. Met deze baan daagt Nike de hardlopers van Manilla uit het beste uit zichzelf te halen en is het merk continu op een relevante manier zichtbaar in het straatbeeld. Nike combineert met dit project een puik staaltje marketing met het verbeteren van de stad.  

Merken en steden werken steeds vaker samen aan het oplossen van stedelijke vraagstukken. Deze trend noemen we ‘brand urbanism’. Elke maand selecteren Vera Korsten van en Joop de Boer van het beste voorbeeld van brand urbanism. 

 


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in