Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nationaliteit bepaalt voorkeur vakantieganger’

Landen doen tegenwoordig veel aan branding. Blauw Research heeft daarom het imago van Europese landen als vakantieland onderzocht, onder de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het onderzoek met als titel de Imago Blauwdruk Holiday Destinations 2006 zijn de zonvakantie, de stedentrip en de culturele vakantie de meest favoriete typen vakanties voor het komende seizoen. De keuze voor een specifieke bestemming wordt daarbij in grote mate bepaald door het land van herkomst van de reizigers. Zo geeft ruim tweederde van de Franse en Duitse vakantiegangers aan dat hun vakantie een grote teleurstelling is wanneer de zon wegblijft (versus tweevijfde van de Nederlanders en Engelsen).

related partner content for mobile comes here

Nederlanders blijken juist de meeste waarde te hechten aan een natuurrijke omgeving in hun vakantieland. Ruim de helft van de Nederlandse reizigers noemt een mooie natuur als belangrijke voorwaarde voor een bepaalde vakantiebestemming, terwijl 38 procent van de Fransen, 30 procent van de Engelsen en 45 procent van de Duitsers hier belang aan hecht. De meest actieve instelling hebben tot slot de Engelse vakantiegangers: ruim tweevijfde van de Engelsen geeft aan dat zij het liefst elke dag gedurende de vakantie een activiteit ondernemen. Onder de Nederlanders (25 procent), Duitsers (28 procent) en Fransen (25 procent) is dit aandeel lager.

Het onderzoek is uitgevoerd onder potentiële reizigers uit Engeland, Nederland, Frankrijk en Duitsland in de leeftijd van 18 tot 55 jaar. Aan het onderzoek hebben 1173 Nederlanders, 1200 Fransen, 1162 Duitsers en 1199 Engelsen deelgenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in