Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder vertrouwen in veiligheid voedsel

Het vertrouwen van de consumenten dat het voedsel in de winkel veilig is, neemt af. Dat gebeurt ondanks de komst van instanties die zich…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens prof.dr. L. Frewer komt dat doordat consumenten de risico's heel anders beoordelen dan wetenschappers en beleidsmakers. Frewer zei dit gisteren bij de aanvaarding van haar ambt als hoogleraar voedselveiligheid en consumentengedrag aan de Wageningen Universiteit.
Vrouwen koesteren eerder argwaan ten opzichte van de veiligheid van het
voedsel dan mannen. De scepsis is algemeen ten aanzien van genetisch gemodificeerde producten. Eerlijkheid over de producten in de ogen van de consument, aandacht voor publiek welzijn en competentie zijn basisvoorwaarden om vertrouwen op te bouwen, stelt Frewer.

related partner content for mobile comes here

Mensen ervaren risico's die zij niet kunnen beïnvloeden als meer bedreigend dan die ze beter in de hand hebben (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in