Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediabestedingen online voor het eerst gedaald

De netto mediabestedingen online daalden in het eerste halfjaar met 2,5 procent. Het is voor het eerst dat de internetbestedingen dalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het halfjaarrapport Netto Mediabestedingen van Nielsen. De grootse daling was er bij Classifieds: ruim 8 pct, gevolgd door Display met bijna 8 pct. Alleen de bestedingen aan Search stegen (met 2,4 pct). Het totale aandeel van Search is daarmee nu 53,6 procent. De bestedingen aan e-mail bleven nagenoeg gelijk.

related partner content for mobile comes here

De totale netto mediabestedingen voor alle mediumtypes daalden in het eerste half jaar van 2009 met 15,1 pct. Voor het hele jaar verwacht Nielsen een daling met 13,7 pct. De prijzen op de mediamarkt stonden al onder zware druk en zijn nog verder onderuitgegaan, aldus de marktonderzoeker. De grootste daling van de mediabestedingen was er bij de printmedia: -21,4 pct. De dagbladen kregen de grootste klappen door minder inkomsten uit zowel productadvertenties als personeelsadvertenties.

Bron: ANP/.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in