
Dat blijkt uit het halfjaarrapport Netto Mediabestedingen van Nielsen. De grootse daling was er bij Classifieds: ruim 8 pct, gevolgd door Display met bijna 8 pct. Alleen de bestedingen aan Search stegen (met 2,4 pct). Het totale aandeel van Search is daarmee nu 53,6 procent. De bestedingen aan e-mail bleven nagenoeg gelijk.
De totale netto mediabestedingen voor alle mediumtypes daalden in het eerste half jaar van 2009 met 15,1 pct. Voor het hele jaar verwacht Nielsen een daling met 13,7 pct. De prijzen op de mediamarkt stonden al onder zware druk en zijn nog verder onderuitgegaan, aldus de marktonderzoeker. De grootste daling van de mediabestedingen was er bij de printmedia: -21,4 pct. De dagbladen kregen de grootste klappen door minder inkomsten uit zowel productadvertenties als personeelsadvertenties.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWBron: ANP/Emerce.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee