Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing intelligence: Tijd voor nieuwe rol

De mogelijkheden en het belang van marketing intelligence (MI) zijn enorm toegenomen. Maar de impact van marketing intelligence binnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verschillende onderzoeken laten zien dat de marketing aan invloed verliest: daling in de corporate hiërarchie, geen aandacht in de boardroom en minder invloed in strategische besluitvorming.

related partner content for mobile comes here

In het Tijdschrift voor Marketing zijn hierover diverse artikelen verschenen. Het wetenschappelijk onderzoek op dit gebied van Verhoef en Leeflang geeft aan dat marketing een deel van de invloed kan terugwinnen door een fact-based aanpak.

Het spreekt voor zich dat MI hier de spilfunctie in moet vervullen. Het is echter niet vanzelfsprekend dat MI deze rol ook daadwerkelijk inneemt. Hiervoor moet MI binnen vrijwel alle bedrijven nog een behoorlijke ontwikkeling doormaken. Nu zit het nog te vaak in de traditionele rol: relatief eenvoudige analyses op de klantendatabase, in de vorm van ad hoc rapportages en listmanagement, en een re-actieve leveranciersrol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in