Marketing intelligence: Tijd voor nieuwe rol


Verschillende onderzoeken laten zien dat de marketing aan invloed verliest: daling in de corporate hiërarchie, geen aandacht in de boardroom en minder invloed in strategische besluitvorming.
In het Tijdschrift voor Marketing zijn hierover diverse artikelen verschenen. Het wetenschappelijk onderzoek op dit gebied van Verhoef en Leeflang geeft aan dat marketing een deel van de invloed kan terugwinnen door een fact-based aanpak.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet spreekt voor zich dat MI hier de spilfunctie in moet vervullen. Het is echter niet vanzelfsprekend dat MI deze rol ook daadwerkelijk inneemt. Hiervoor moet MI binnen vrijwel alle bedrijven nog een behoorlijke ontwikkeling doormaken. Nu zit het nog te vaak in de traditionele rol: relatief eenvoudige analyses op de klantendatabase, in de vorm van ad hoc rapportages en listmanagement, en een re-actieve leveranciersrol. Lees hele artikel (pdf)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid