Overslaan en naar de inhoud gaan

M&M-characters favoriet in de VS

De twee characters van chocolademerk M&M’s zijn in de Verenigde Staten gekozen tot de favoriete reclame-iconen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze wonnen tijdens een evenement rond een nieuwe Advertising Hall of Fame in New York, georganiseerd door vakblad Advertising Week. Er kon online worden gekozen uit vijf iconen en vijf slogans. Zo’n 600.000 mensen brachten hun stem uit.

related partner content for mobile comes here

De M&M-characters kregen 22 procent van de stemmen, gevolgd door de hier onbekende verzekeringsmascotte Aflac Duck (14%), Mr. Peanut van Planters (10%), de Pillsbury Doughboy (9%) en Tony the Tiger voor Kellogg's Frosted Flakes (6%).

Ook de pay-off ‘Melts in your mouth, not in your hands’ van M&M’s won. De slogan werd precies 50 jaar geleden voor het eerst gebruikt en bedacht door Ted Bates Worldwide agency (Brandrepublic).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in