Kamer wil opheldering over reclame op VWS-site


Dat meldt het Nederlands Dagblad. 'Een overheidssite mag niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt', stelt PvdA-Kamerlid Khadija Arib. Hallo Wereld geeft zwangere vrouwen en jonge ouders voorlichting over een gezonde levensstijl. Zo kregen alle ouders van pasgeboren baby's het afgelopen jaar een cd'tje met een liedje van het ministerie opgestuurd met een verwijzing naar deze website.
Agis Zorgverzekeringen is 'maatschappelijk partner' van Hallo Wereld en heeft daar volgens een woordvoerder van het ministerie van Jeugd en Gezin vier ton voor betaald. In ruil daarvoor werd aan deelnemers van de site in een enquêteformulier gevraagd of zij informatie van een zorgverzekeraar wilden ontvangen. Bij bevestiging is een informatiepakket van Agis opgestuurd, zegt een woordvoerder van het ministerie voor Jeugd en Gezin. Hij noemt het geen reclame, maar 'maatschappelijk ondernemen'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe woordvoerder zegt wel dat de site binnenkort aangepast wordt. De verzekeraar laat in een reactie weten dat er 'van spam geen sprake is'.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid