Jack de Vries en Dick Kors beiden Communicatieman van het Jaar
Logeion en het vakblad Communicatie organiseerden dit jaar voor de zevende keer de verkiezing Communicatieman/vrouw van het Jaar. De doelstelling van de verkiezing is op positieve wijze de aandacht te vestigen op het communicatievak: door de veelzijdigheid ervan zichtbaar te maken én te laten zien op welk niveau communicatieprofessionals veelal opereren. De prijs is bedoeld als voorbeeld en als bron van inspiratie voor de verdere professionele ontwikkeling en vernieuwing van het communicatievak.
Jack de Vries liet op overtuigende wijze zien hoe het CDA door een doordachte en onconventionele communicatie-aanpak een trendbreuk wist te realiseren bij de afgelopen landelijke verkiezingen. De inzet van nieuwe media en het betrekken van jongeren zijn daarbij innovatief te noemen. Jack heeft daarvoor een krachtig team geformeerd van specialisten uit verschillende disciplines.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDick Kors, directeur corporate communicatie en investor relations van Stork, heeft regie gegeven aan de crisiscommunicatie die noodzakelijk was toen het bedrijf Stork sinds februari 2006 langdurig onder vuur lag van activistische aandeelhouders. Daarbij is in nauw samenspel met de raad van bestuur op een consistente wijze vastgehouden aan het langetermijndoel om met één Stork door te gaan. Het weten vasthouden aan deze lijn getuigt van vakmanschap en visie.
Ook het publiek koos uit alle presentaties Dick Kors uit als zijn lieveling.
De verkiezing is dit jaar mede mogelijk gemaakt door USG Capacity, bureau voor werving & selectie en interim-management op het gebied van marketing en communicatie.
Eerder die dag is ook het CommunicatieTalent van het Jaar gekozen. Deze nieuwe verkiezing van Yacht, vakblad Communicatie en Logeion richt zich op communicatietalenten tot en met 35 jaar.
Yacht liet hiervoor een website ontwikkelen door Energize. Op basis van een overtuigende case-presentatie werd Ivo Nederpelt, werkzaam bij het bureau Winkelman en Van Hessen, verkozen tot CommunicatieTalent 2007. Hij ontving een cheque van Van der Hilst Communicatie ter waarde van 7.500 euro. Te besteden aan een gecertificeerde beroepsopleiding.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid