Overslaan en naar de inhoud gaan

INTERVIEW: 'Afschaffing 15 pct nu geen haalbare kaart'

De Ster laat de 15 procent bemiddelingskorting toch intact, om de markt meer tijd te geven om de complexe overgang naar een nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Ster laat de 15 procent bemiddelingskorting toch intact, om de markt meer tijd te geven om de complexe overgang naar een nieuwe betalingsstructuur op een verantwoorde manier uit te voeren. Vier vragen aan Ster-directeur Arian Buurman.

related partner content for mobile comes here

1. Het voorstel om de 15 procent bemiddelingskorting voor erkende mediabureaus per 1 januari 2014 af te schaffen is eind vorig jaar gedaan. Is het echt zó ingewikkeld dat een jaar niet genoeg is om de overgang te maken?
Arian Buurman: 'Wij hebben begrepen dat er een complexe situatie ontstaat als niet álle partijen afschaffen.'

2. Waarom doen die andere partijen dan niet mee? Hoe kunnen zij tegen een voorstel zijn tot meer transparantie?
'Daar gaat het eigenlijk niet eens zozeer om. Het punt is dat een gezamenlijke, branchebrede aanpak stuit op juridisch-mededingingstechnische bezwaren.'

3. Een patstelling dus. Het lijkt nu toch of Ster voor de tweede keer bakzeil haalt. Heb je het onderschat c.q. verkeerd ingeschat?
'Ja, dat hebben we onderschat. Veel van onze klanten omarmen echter ons initiatief. Het is erg jammer dat de markt er praktisch nog niet klaar voor is want het initiatief van Ster sluit aan bij de ontwikkelingen van deze tijd en met het oog op de toekomst ziet de branche het als een verstandige zet. We zullen de gesprekken die lopen over de vereenvoudiging van de betalingsstructuren met individuele klanten uiteraard voortzetten.'

4. Hoe analyseer je zelf de rol van de Ster en vind je dat Ster hier sterk uitkomt?
'Ster heeft bewust een voortrekkersrol gepakt door de discussie aan te zwengelen. Wij zijn ervan overtuigd dat het vereenvoudigen van betalingsstructuren een goede voorbereiding op de toekomst is.
Het is nu geen haalbare kaart, maar het gaat er zeker van komen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in