Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetvrees kost winkels marktaandeel

De scepsis van Nederlandse detaillisten over internet, gevoed door het onderuit gaan van de internetfondsen op de beurs, dreigt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse detaillisten die de kat uit de boom kijken zullen op zijn minst marktaandeel inleveren. Dat voorspelt het Trendonderzoek 2000 dat in opdracht van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel is uitgevoerd door Andersen Consulting en EIM.

related partner content for mobile comes here

Winkeliers zullen volgens het rapport in de toekomst een andere rol voor hun klanten moeten vervullen. Vaker voor de consument op zoek gaan naar het juiste product of de laagste prijs, bijvoorbeeld. Ook treden ze in toenemende mate op als makelaar tussen vraag en aanbod. Het is niet voldoende om hetzelfde aan te bieden als in de gewone winkel: producten moeten gepersonaliseerd worden aangeboden.

Onder druk van de persoonlijke aanbiedingen zal de vaste prijsstelling gaandeweg plaats maken voor dynamische prijzen. Het onderhandelen over de prijs zal zich zelfs gaan verplaatsen naar de gewone winkelvloer. Hetgrootse obstakel bij het verkopen van producten via het internet blijft de logistiek: het product bij de consument te krijgen. Het trendonderzoek voorziet dat buurtwinkels zich zullen ontwikkelen als belangrijke logistieke verzamelpunten voor e-retailers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in