Overslaan en naar de inhoud gaan

Web- en straatwinkelsynergie

Goederen worden steeds vaker thuis bezorgd omdat steeds meer mensen op het web winkelen. Povere bezorgsystemen van webwinkels drijven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online consumenten blijven alleen kopen als ze hun spullen ook daadwerkelijk èn snel krijgen. Eénderde van de kopers kreeg vorig jaar zijn kerstinkopen te laat. Logistiek is immers ingewikkeld en krijgt bij de meeste webwinkels te weinig aandacht. Inschakelen van een goed bedrijf voor de bezorging is dan ook een strategische beslissing voor een webwinkel die wil overleven. Anders raakt het web de online shoppers weer kwijt aan de steen&cement winkels.

related partner content for mobile comes here

Veel winkels die online zijn gegaan, proberen trouwens actief hun online-klanten hun steen & cement-winkels in te krijgen. Supermarkten als The Kroger, Cincinnati en Giant Eagle geven virtuele coupons die omzet van de steen&cement-winkels verhogen. Doel van de acties is uiteraard de klantloyaliteit te verhogen, wat via webcontact alleen lastiger is. En vooral omdat de webwinkel veel weet van de webwinkelaar, kan hij de klant in de gewone winkel interessante aanbiedingen doen. Een trouwe klant verliezen, levert immers veel schade op. Volgens het Pareto-principe wordt zeventig procent van de omzet immers bij elkaar gewinkeld door nog niet éénderde van de consumenten.<#FONT SIZE=1>(progressive grocer, feb. 2000 / marketing direct, april 2000)<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in