‘Ieder z’n vak’ moet nieuwe ambachtslieden trekken


Vergrijzing en ontgroening treffen de ambachtseconomie dubbel. Elrie Bakker, voorzitter Hoofdbedrijfschap Ambachten: ‘Als we nu niet voldoende jonge mensen opleiden ontstaat een groot probleem op de arbeidsmarkt van de ambachtseconomie. Daarom neemt het HBA namens 36 ambachtelijke branches maatregelen om de ambachtseconomie aantrekkelijker te maken voor jongeren en andere talenten.’
Het HBA ontwikkelde een campagne met als thema ‘Ieder z’n vak’. In de campagne spelen echte ambachtslieden uit een serie beroepen de hoofdrol. Zij laten zien wat er zonder hem of haar ontbreekt. Op het Plein worden de eerste drie posters onthuld die de komende week in het straatbeeld zullen opduiken. De hoofdrolspelers: een fietsspecialist, een stratenmaker en een meesterpatissier. Ook wordt een speciale website gelanceerd: www.iederzijnvak.org (vanaf 27 juni live). Hier kunnen ambachtsmensen hun eigen campagneposter maken en zo ook een van de gezichten van de campagne worden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagnestart is de opmaat voor een publiciteitscampagne die uitmondt in de Nacht van het Ambacht op vrijdagavond 2 september.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid