Heineken pauzeert adverteren op Facebook en Insta
Naar aanleiding van de ophef die is ontstaan over hatelijkheden en nepnieuws op Facebook, zet Heineken de boel wereldwijd een maand stil.
Heineken pauzeert wereldwijd zijn advertentie-uitgaven op Facebook en Instagram voor de maand juli. Dat is een onderdeel van het besluit om aanpassingen te maken in Heinekens strategie en uitgaven op sociale media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDan kun je nergens meer adverteren. Ik zou eerder stoppen met adverteren bij NOS, Volkskrant en Nu.nl als het om fakenieuws gaat. Deze nieuwsbronnen zijn allemaal nog veel erger dan Facebook. Het wordt bij die andere partijen immers gepretendeerd als serieus nieuws van zogenaamd onafhankelijke journalisten. Op Facebook weet je in elk geval dat Facebook niet de bron is, en zelf geen content maakt. Zo kun je nog een beetje zelf bepalen wat je wel en niet vertrouwt en wil volgen. Als consument blokkeer ik nu.nl en NOS vanwege hun verkeerde en/of politiek gekleurde 'nieuws'. Maar als adverteerder mijdt ik ze niet. ik heb ze allemaal toch nodig om mijn doelgroep te bereiken en heb niet het idee dat ik me als adverteerder met politieke journalistiek moet bemoeien. Mijn doelgroep kan zelf wel bepalen wat ze wel en niet kijken of lezen en wat ze wel of niet serieus nemen of vertrouwen. Heineken is in dit verhaal gewoon een triest sneu kneuterig bedrijfje met een hypocriete moraal. We hebben het hier over een plat biermerk wat weinig doet aan de overlast en problemen door mensen die teveel van hun product geconsumeerd hebben.