Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Toch heb ik het idee dat het dit keer anders is. De wereldwijde verontwaardiging over racisme heeft een domino-effect gekregen richting ongelijkheid in veel bredere zin.
Generatie Z, Millennials, generatie Alpha, worden steeds bepalender. Met andere koopmotieven. Zij hechten veel waarde aan een integere samenleving en een duurzame missie en visie van multinationals. Winst en dividend zijn voor hen niet langer leading.
Uiteindelijk zijn ook voor Facebook gebruikers belangrijker dan adverteerders. Gebruikers zijn immers de basis om adverteerders te krijgen. Hoe 'handig' Facebook ook is, als er en masse wordt overgestapt op nieuwe, transparantere platforms met een duidelijke stellingname, kan het hard gaan. Kijk naar de recente successen van TikTok. De jongere generaties stappen veel makkelijker over. Online-techniek heeft voor hen weinig geheimen en nieuw is leuk.
Adverteerders sorteren op deze toekomst voor. Zij gaan, misschien gedoseerd maar ze gaan, waar hun klanten van de toekomst ook heengaan. En dan drogen zelfs de miljarden van Mark best snel op.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidToch heb ik het idee dat het dit keer anders is. De wereldwijde verontwaardiging over racisme heeft een domino-effect gekregen richting ongelijkheid in veel bredere zin.
Generatie Z, Millennials, generatie Alpha, worden steeds bepalender. Met andere koopmotieven. Zij hechten veel waarde aan een integere samenleving en een duurzame missie en visie van multinationals. Winst en dividend zijn voor hen niet langer leading.
Uiteindelijk zijn ook voor Facebook gebruikers belangrijker dan adverteerders. Gebruikers zijn immers de basis om adverteerders te krijgen. Hoe 'handig' Facebook ook is, als er en masse wordt overgestapt op nieuwe, transparantere platforms met een duidelijke stellingname, kan het hard gaan. Kijk naar de recente successen van TikTok. De jongere generaties stappen veel makkelijker over. Online-techniek heeft voor hen weinig geheimen en nieuw is leuk.
Adverteerders sorteren op deze toekomst voor. Zij gaan, misschien gedoseerd maar ze gaan, waar hun klanten van de toekomst ook heengaan. En dan drogen zelfs de miljarden van Mark best snel op.