Gummo laat Doe Maar-fans via Twitter co-creëren
Het nummer, met alleen de eerste regel als 'voorzetje', staat vanaf vandaag online en iedereen kan meeschrijven aan de rest van de tekst, via Twitter.
Reclamebureau Gummo bedacht deze co-creatie Twitter-actie ter promotie van de Symphonica in Rosso-concerten van Doe Maar in oktober van dit jaar.
De komende acht weken kan iedereen wekelijks meeschrijven aan twee nieuwe regels, door ze te vatten in een tweet en deze af te sluiten met #doemaarmee.
Uit alle inzendingen kiest Doe Maar wekelijks de 'winnende' regels, die elke maandag bekend worden gemaakt in het programma Evers Staat Op van Radio 538.
Na acht weken is het nummer klaar en wordt het opgenomen.
De acht winnende auteurs zullen ook daadwerkelijk meedelen in de auteursrechten.
Vanaf vandaag, 9 juli, is het nummer hier te beluisteren.
De eerste regel van de tekst komt van Doe Maar: 'Op een dag komt de dag...
Credits:
Bureau: Gummo
Creatie: Hajo de Boer, Onno Lixenberg, David van Tiel, Ruben Verheggen
Animatie website: Mark Kuiper
Account: Nathalie Kranenburg
Technische realisatie website: Nard Haverkort, Frank de Jonge, Nico Brinkkemper (Ku)
Animatie filmpje: Rhonald Blommestijn (Artbox)
Opdrachtgever: Mojo en Brand New Live
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid